W ramach działalności naszej Spółki przeprowadzamy szereg robót związanych z utrzymaniem i remontami infrastruktury kolejowej.
Przede wszystkim jest to odpowiednie utrzymanie infrastruktury kolejowej którą Spółka zarządza. Roboty związane z utrzymaniem i remontami infrastruktury kolejowej są przeprowadzane na stacjach kolejowych i szlakach okręgów kolejowych kopalń :
- Borynia w Jastrzębiu-Zdrój
- Budryk w Ornontowicach
- Pniówek w Pawłowicach
- Jastrzębie w Jastrzębiu-Zdrój
- Zofiówka w Jastrzębiu-Zdrój
- Pawłowice Górnicze
- KWK Szczygłowice
oraz na bocznicach kolejowych:
- Knurów - w Knurowie
- Knurów Zwałowisko
- Przyjaźń w Dąbrowej Górniczej
- Jadwiga w Zabrzu
- Dębieńsko w Czerwionce - Leszczynach
- Radlin w Radlinie
- Victoria w Wałbrzychu
Dodatkowo proponujemy usługi związane z :
- projektowaniem układów torowych oraz budowli inżynieryjnych
- remontami i wymianą układów torowych, rozjazdów, przejazdów oraz budowli inżynieryjnych
- usuwaniem szkód górniczych w obiektach infrastruktury kolejowej
Obecnie Jastrzębska Spółka Kolejowa Sp. z o.o. utrzymuje 38 obiektów inżynieryjnych w tym:
- 2 mosty
- 6 wiaduktów
- 30 przepustów
Celem zwiększenia efektywności diagnostyki infrastruktury kolejowej, w roku 2005 Jastrzębska Spółka Kolejowa Sp. z o.o. zakupiła dla celów pomiarowych samorejestrujący toromierz elektroniczny typu TEC-1435 firmy P.U.T. GRAW Sp. z o.o.
Toromierz ten jest nowoczesnym urządzeniem pomiarowym dokonującym bieżących pomiarów parametrów geometrycznych toru. Po wykonaniu serii pomiarów przenosi się je do pamięci komputera PC dla dalszej analizy.